Opis
Przygotowanie psa do pracy w dogoterapii
CHCESZ SIĘ ZAPISAĆ? WYPEŁNIJ FORMULARZ
https://docs.google.com/forms/d/1RuFFfjqn-4L27mTQeZny7HW2uJ_LuB5sXH30Sg9mcYo/preview
Kurs tylko dla absolwentów Kursu Dogoterapii w Łodzi
Ten kurs został stworzony specjalnie z myślą o tych, którzy ukończyli Kurs Dogoterapii I i II stopnia w “Dogoterapii w Łodzi” i chcą świadomie przygotować swojego psa do wspólnej pracy z ludźmi. To kolejny krok w rozwoju Waszego zespołu – czas na pogłębienie relacji, udoskonalenie komunikacji i naukę pracy w realnych warunkach.
– Skupimy się na praktyce – ćwiczeniach, sytuacjach społecznych, pracy w rozproszeniach
– Nauczysz się, jak wspierać psa w pracy z grupą i jak zarządzać przestrzenią podczas zajęć
– Pogłębisz swoje umiejętności jako przewodnik psa wspomagającego zajęcia edukacyjne i terapeutyczne
To kurs dla tych, którzy wiedzą już, czym jest dogoterapia – i chcą przygotować psa do tej roli w sposób odpowiedzialny, uważny i oparty na wzajemnym zaufaniu.
Jeśli jesteś absolwentem Kursu Dogoterapii w Łodzi – ten etap jest właśnie dla Ciebie.
Spotkajmy się w lesie na grupowym wyjeździe i na sali – zaczynamy nowy rozdział Waszej wspólnej drogi!
Uczestnicy po zaliczeniu egzaminu teoretycznego oraz praktycznego otrzymują
DYPLOM „Przewodnik psa pracującego w dogoterapii”
DYPLOM „Przewodnik psa pracującego w dogoterapii”
Program kursu: “Przygotowanie psa do pracy w dogoterapii”
1. Fundamenty pracy z psem i umiejętności przewodnika psa pracującego w dogoterapii
• Współpraca i budowanie relacji człowiek–pies
• Asertywność przewodnika
• Relaksacja i budowanie stanu wyciszenia
• Synchronizacja człowieka i psa podczas wspólnej pracy
• Zarządzanie grupą ludzi i współpraca w zespole
• Kolejność czynności i przygotowanie psa do zajęć
• Zarządzanie otoczeniem i bodźcami zewnętrznymi
2. Komunikacja i polecenia
• Komunikacja człowieka podczas wydawania poleceń
• Synchronizacja komunikatów werbalnych z mową ciała i odwrotnie
• Zarządzanie smyczą podczas wspólnej pracy
• Nagradzanie psa – techniki, rodzaje i dobór nagród
• Optyka poleceń – znaczenie gestów i kierunków
• Polecenia optyczne i głosowe: siad, stój, target, zostawanie w miejscu, odwołanie
• Kryterium czasu rozproszeń i presji
• Generalizacja – codzienna praktyka
• Dyskontowanie – odroczona nagroda i jej znaczenie
• Praca smyczą – waluacja
• Zabawa jako narzędzie pracy i wzmacniania relacji
3. Zasady pracy w placówkach
• Wejście do placówki – zarządzanie przestrzenią
• Praca z psem w kontrolnej grupie ludzi (w tym dzieci)
• Ćwiczenia z ludźmi – różne kierunki, intensywności i sytuacje społeczne
• Rozproszenie i praca z rozpraszaczem podczas zajęć
• Sytuacje awaryjne